مردی مسلمان

زبانم زبان منطق است و از آن کوتاه نمی‌آیم.
جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۳:۰۵ ب.ظ

شبنم سحر

***

این خیال هنوز خیلی کژی دارد. گذشته‌ی بدی داشته. ترمیم دشوار است.

این دل هنوز خیرخواه نیست و خود را به کلیت در خوبی نیفکنده.

این چشم و گوش هنوز نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

این زبان هنوز صادق نیست.

این عقل کلمات را ساده می‌گیرد.

این ذهن هنوز خود را با دیگران مقایسه می‌کند حتی در خالصانه‌ترین لحظات دل؛ نفس می‌خواهد برتر باشد و برتری نیاز به مقایسه دارد. ذهن به نفس گوش می‌دهد.

این دست‌ها هنوز چیزی نمی‌بخشند. بخل ریشه کرده.

این پاها قدم برنمی‌دارند. سست شده‌اند.

گذشته چگونه درمان می‌شود؟ چه زیان‌های فاجعه‌باری به من وارد شده.

هنوز طعم خوش مرگ را نچشیده‌ام. اگر بچشم همه این مشکلات حل نمی‌شود؟

لحظه‌شماری می‌کنم که مولایم نزدیک شود و همانطور که سر به زیر دارم، بر سرم دست بکشد و بگوید: «برخیز!». تمام بدن و عقل و دلم به فرمانش باشند و هر آن کنند که او گوید.

***



متن بالا در آن صبح نوشته شد که تازه یاد گرفته بودم چگونه با مولا سخن بگویم و چگونه از او درخواست کنم.
 



نوشته شده توسط رجلاً --
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

مردی مسلمان

زبانم زبان منطق است و از آن کوتاه نمی‌آیم.

شبنم سحر

جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۳:۰۵ ب.ظ

***

این خیال هنوز خیلی کژی دارد. گذشته‌ی بدی داشته. ترمیم دشوار است.

این دل هنوز خیرخواه نیست و خود را به کلیت در خوبی نیفکنده.

این چشم و گوش هنوز نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

این زبان هنوز صادق نیست.

این عقل کلمات را ساده می‌گیرد.

این ذهن هنوز خود را با دیگران مقایسه می‌کند حتی در خالصانه‌ترین لحظات دل؛ نفس می‌خواهد برتر باشد و برتری نیاز به مقایسه دارد. ذهن به نفس گوش می‌دهد.

این دست‌ها هنوز چیزی نمی‌بخشند. بخل ریشه کرده.

این پاها قدم برنمی‌دارند. سست شده‌اند.

گذشته چگونه درمان می‌شود؟ چه زیان‌های فاجعه‌باری به من وارد شده.

هنوز طعم خوش مرگ را نچشیده‌ام. اگر بچشم همه این مشکلات حل نمی‌شود؟

لحظه‌شماری می‌کنم که مولایم نزدیک شود و همانطور که سر به زیر دارم، بر سرم دست بکشد و بگوید: «برخیز!». تمام بدن و عقل و دلم به فرمانش باشند و هر آن کنند که او گوید.

***



متن بالا در آن صبح نوشته شد که تازه یاد گرفته بودم چگونه با مولا سخن بگویم و چگونه از او درخواست کنم.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۹
رجلاً --

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی