مردی مسلمان

زبانم زبان منطق است و از آن کوتاه نمی‌آیم.
سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲ ق.ظ

زیست علمی

تا جایی که می‌توان باید کارها را متمرکز کرد. اما مشکلی که هست این است که رشته‌ی برخی امور به دست من نیست. مثلاً کلاس‌های دانشگاه و کلاس‌های حوزه به دست من نیست. از طرفی حلقه‌های مطالعاتی و... هم تا حدی از نوع کشنده‌ی بیرونی است. همچنین کارهای پژوهشی و... دیگری که باید به دلایل مختلف انجام دهم، دست من نیست. لذا باید این کار را کنم:

 

مطالعات مربوط به حلقه‌ها و کلاس‌ها یک روز قبل از هر جلسه انجام شود. کار علمی‌ای که غیر از این‌ها باشد، باید تنها معطوف به یک چیز باشد و لاغیر. یعنی در یک بازه زمانی به طور موازی هیچ دو کاری را انجام ندهم. اگر قرار است فلان کتاب را بخوانم، در یک بازه بخوانم و همزمان پرونده‌ی دیگری را باز نکنم. کاش می‌توانستم حلقه‌ها را هم دسته بندی کنم و پرفشار هر حلقه را در هفته چند بار داشته باشیم و دیگر حلقه‌ها هم موازی نباشند.



نوشته شده توسط رجلاً --
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

مردی مسلمان

زبانم زبان منطق است و از آن کوتاه نمی‌آیم.

زیست علمی

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲ ق.ظ

تا جایی که می‌توان باید کارها را متمرکز کرد. اما مشکلی که هست این است که رشته‌ی برخی امور به دست من نیست. مثلاً کلاس‌های دانشگاه و کلاس‌های حوزه به دست من نیست. از طرفی حلقه‌های مطالعاتی و... هم تا حدی از نوع کشنده‌ی بیرونی است. همچنین کارهای پژوهشی و... دیگری که باید به دلایل مختلف انجام دهم، دست من نیست. لذا باید این کار را کنم:

 

مطالعات مربوط به حلقه‌ها و کلاس‌ها یک روز قبل از هر جلسه انجام شود. کار علمی‌ای که غیر از این‌ها باشد، باید تنها معطوف به یک چیز باشد و لاغیر. یعنی در یک بازه زمانی به طور موازی هیچ دو کاری را انجام ندهم. اگر قرار است فلان کتاب را بخوانم، در یک بازه بخوانم و همزمان پرونده‌ی دیگری را باز نکنم. کاش می‌توانستم حلقه‌ها را هم دسته بندی کنم و پرفشار هر حلقه را در هفته چند بار داشته باشیم و دیگر حلقه‌ها هم موازی نباشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۳
رجلاً --

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی